dinsdag 2 juli 2013

Recept: Kaasbroodjes. Snel en gemakkelijk!

Vandaag heb ik en heerlijk recept voor jullie dat jullie kunnen gebruiken voor feestjes, uitdelen op school voor de kleintjes of een borrel noem maar op! Het is klein en het is makkelijk te maken én ze zijn ook nog eens heerlijk!

Ingrediënten:

Zakje geraspte kaas, oud/belegen/jong wat jij lekker vind!
Plakjes kaas, wij hebben altijd een blok kaas in huis en dat kan je gebruiken om plakjes te schaven.
10 vellen bladerdeeg (meer als je voor een feest maakt o.i.d.)
1 klein geklopt eitje.
een bakje met een beetje water


Stap 1. Verwarm de oven voor op 225 graden.

Stap 2. Leg de vellen bladerdeeg op een schone oppervlakte en laat ze ontdooien dit duurt 5 min. ongeveer.

Stap 3. Je kan het gewoon op tafel doen maar ik pak er een placemat bij en leg mijn vellen bladerdeeg daar op en begin ze te snijden in 4 blokjes. Eerst door midden en daarna nog een keer door de helft.

Stap 4. Als je ze in 4 blokjes hebt gesneden snijd je 2 van de blokjes door met streepjes zodat er lucht binnen kan komen en het niet ontploft in de oven.

Stap 5. Nu leg je een klein plakje kaas op het de 2 plakjes bladerdeeg waar geen streepjes in zitten en een beetje geraspte kaas.

Stap 6. Smeer de randjes rond om de kaas een beetje in met water zodat het kleverig word en goed vast plakt aan de bovenkant.

Stap 7. Plak een stukje bladerdeeg erop dat streepjes heeft.

Stap 8.  Leg alle stukjes op een bakplaat bedekt met bakpapier en smeer ze in met ei.

Stap 9. Laat ze nu zo lang in de oven tot dat ze goudbruin zijn.


















2 opmerkingen:

Malu Keizer-Swartjes zei

hmmm hier krijg ik honger van! :)
xx
The Stylish Confessions

Unknown zei

Kaasbroodjes, heerlijk!
Misschien vindt je het leuk om mee te doen aan mijn win actie?
WIN: €50 shoptegoed voor Winkelstraat.nl; in een giveaway op mijn blog!
€50 GIFTCARD VOOR Winkelstraat.nl GIVEAWAY HIER
xo.
FROM HATS TO HEELS

Een reactie posten

Laat je ook even een reactie achter!